Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

συνάντηση μαθητών του Αιγαίου

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ Το Φεστιβάλ Ικαρίας ολοκλήρωσε στις 28 Σεπτεμβρίου 2009 στο Γλαρέδων Αγ. Κηρύκου Ικαρίας, τη δεύτερη συνάντηση μαθητών του Αιγαίου δευτέρας και τρίτης Γυμνασίου, με στόχο την παρουσίαση μύθου του τόπου τους. Ο γενικός τίτλος των συναντήσεων αυτών ήταν Η Μυθολογία από Μαθητές για Μαθητές. Το σύνολο των 21 εργασιών που υπεβλήθησαν, αξιολογήθηκαν από επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από τους: Φάνη Κακριδή, Ομότιμο Καθηγητή Κλασικής φιλολογίας Χαρούλα Κοτσάνη, Εκπαιδευτικό Μιχάλη Μερακλή, Ομότιμο Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθηνών Δήμητρα Μήττα, Φιλόλογο- συγγραφέα Πέδρο Ολάγια, Ελληνιστή – συγγραφέα Κωνσταντίνο Σουέρεφ, Έφορο Αρχαιοτήτων Η Μυθολογία από Μαθητές για Μαθητές έφερε κοντά μαθητές και δασκάλους από όλο τον Αιγαιοπελαγίτικο ελληνικό χώρο. Καθοδηγούμενοι από τους καθηγητές τους, παρουσίασαν μύθους από τους ιδιαίτερους τόπους των, συναντήθηκαν στο νησί του Ικάρου μέσα από μυθικά μονοπάτια, διασταύρωσαν μυθικές διαδρομές με τις σύγχρονες αναζητήσεις της εποχής μας. Ένα περιπετειώδες φορτωμένο γνώσεις και ερευνητικές εμπειρίες ταξίδι. Το πρωτόγνωρο τούτο εγχείρημα εμπεριέχει, όχι μόνο το στοιχείο της πρωτοτυπίας, αλλά και την πολλαπλά ωφέλιμη επίδραση που μπορεί να έχει για τις τοπικές κοινωνίες των ακριτικών νησιωτικών περιοχών της πατρίδας μας. Επιπλέον, ανοίγει νέους δρόμους στους πνευματικούς, πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς ορίζοντες και συνιστά μια πολιτιστική και πνευματική όαση μέσα στη σύγχρονη ερημία της έντονης οικονομικο/τουριστικής ζωής. Είναι ίσως ηρωικό που, σε ιδιαίτερα χαλεπούς καιρούς, επιχειρείται να αναδειχθούν αξίες ζωής και δράσης, θέτοντας ως αφετηρία την πλούσια πολιτιστική-μυθολογική μας παράδοση. Η σημασία της προσπάθειας τούτης από παιδαγωγικής πλευράς είναι τεράστια, εφόσον οι ίδιοι οι μαθητές ανέλαβαν το όλο ερευνητικό έργο, έθεσαν στόχους και προσπάθησαν να τους κατακτήσουν, γνωρίστηκαν μεταξύ τους, αντάλλαξαν απόψεις, θέσεις, προτάσεις, ασκήθηκαν στη βιβλιογραφική έρευνα, ήλθαν σε επαφή με πρωτότυπες πηγές, επισκέφθηκαν μουσεία, κατέγραψαν τόπους και τοπία, πήραν συνεντεύξεις, έκαναν δηλαδή πράξη το μέγα ζητούμενο της παιδαγωγικής επιστήμης, έμαθαν πώς να μαθαίνουν, ασκήθηκαν σε μια κατ’ εξοχήν πνευματική εργασία, έφεραν αποτελέσματα, παρουσίασαν σε επιλεγμένο κοινό το «προϊόν» της πνευματικής τους πορείας. Η αφορμή που τους δόθηκε αποτέλεσε ένα πολύ θελκτικό και άκρως ενδιαφέρον για την ηλικία τους θέμα, ο μύθος. Το ταξίδι συνεχίζεται κρύβοντας πολλά απρόοπτα και απίθανες εκπλήξεις. Ήδη αρχίσαμε τη διαδικασία της έκδοσης της Μυθολογίας του Αιγαίου των μαθητών. Στόχος είναι η παρουσίαση των εισηγήσεων των μελών της επιτροπής και όλων των εργασιών των σχολικών ομάδων που έλαβαν μέρος. Γνωρίζουμε ότι ο πήχης είναι αρκετά ψηλά, αλλά είμαστε έτοιμοι για τα δύσκολα και τα ωραία.