Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009

Οι πειρατές της ακτοπλοΐας

Kάθε χρόνο τέτοια εποχή, γράφω για τους πειρατές της ακτοπλοΐας, αναφερόμενος στους εφοπλιστές. Ανοίγει ο καιρός, πηγαίνω πιο συχνά στην Ικαρία, άρα ταράζομαι πιο πολύ από την αντιμετώπιση που μας επιφυλάσσουν οι εφοπλιστές. Δυστυχώς η πειρατεία συνεχίζεται και τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου.
Aς μπούμε λοιπόν στο θέμα.
Την άνοιξη ήταν να ταξιδέψω από τον Πειραιά για τον Εύδηλο και το ματαίωσα λόγω έκτακτων υποχρεώσεών μου. Αν επέλεγα να ταξιδέψω, δεν θα μπορούσα γιατί το πλοίο Sardinia Vera της εταιρίας Kallisti Ferries, το έδεσαν οι ναυτεργάτες (και καλά έκαναν) γιατί χρωστούσε δεδουλευμένα. Λίγες μέρες μετά έγινε και επίσχεση εργασίας στο ίδιο πλοίο. Το ταχύπλοο της ίδιας εταιρίας, κρίθηκε ασύμφορο (είχε βοηθήσει πολύ τη γραμμή Πειραιάς, Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος) και αποσύρθηκε.
Κάποια άλλη στιγμή το ίδιο πλοίο δηλαδή το Sardinia Vera αντιμετώπισε πρόβλημα καυσίμων (λόγω ρευστότητας) στη Σάμο. Επιχείρησα να ταξιδέψω με το ίδιο πλοίο στις 19/6/2009, αλλά δύο μέρες πριν το μάζεψαν για επισκευές, ενώ το site της εταιρίας το έδινε κανονικά. Μέχρι και τις 26 Ιουνίου, τόσο το site της εταιρίας, όσο και του ΥΕΝ δεν έδινε δρομολόγια καλοκαιρινής περιόδου. Άντε να κάνει λοιπόν προγραμματισμό ο τουρίστας, άντε να εμπιστευτεί την εταιρία ο συχνός χρήστης της γραμμής, να κλείσει δηλαδή εισιτήρια και να μην ταξιδέψει γιατί το πλοίο θα τελεί υπό κατάληψη από τα ναυτεργατικά σωματεία.
Δεν υπερβάλλω, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, είχε βγει ή είδηση για εισαγγελική παρέμβαση λόγω της μη καταβολής δεδουλευμένων. Τα ίδια συνέβησαν και με τη G.A. Ferries του Αγούδημου, που εξυπηρετούσε (λέμε τώρα) το λιμάνι του Άγιου Κήρυκου και εκεί δηλαδή ο εισαγγελέας Πειραιά Κ. Σοφουλάκης παρέλαβε από το λιμεναρχείο τη δικογραφία. Αντιγράφω από το ΈΘΝΟΣ και το ρεπορτάζ της συναδέλφου Πόπης Χριστοδουλίδου, με ημερομηνία 17/6:Οι ευθύνες της ΝΔ και του υπουργού και υφυπουργού ΕΝΑΝΠ για όλη αυτήν την κατάσταση είναι συγκεκριμένες και ξεκάθαρες.Μετά το «Ανθή - Μαρίνα», χθες η εταιρεία επισκευών Sanko, σύμφωνα με το ΥΕΝΑΝΠ, προχώρησε σε συντηρητική κατάσχεση και του πλοίου «Μαρίνα».
"Έτσι που μας τα λες προπαγανδίζεις υπέρ της άλλης εταιρίας της Hellenic Seaways" θα μπορούσε να πει κάποιος καλοθελητής. Αφού θυμίσω ότι την εταιρία αυτή την έχω πάει στα δικαστήρια για έκθεση σε κίνδυνο, γιατί το 2005 ήμουν μέσα στο πλοίο της που τράκαρε στο λιμάνι της Πάρου, να πούμε και γι αυτήν.
Από εκεί που το πράγματι πολύ καλό πλοίο "Νήσος Μύκονος" έκανε τη γραμμή Πειραιάς-Ικαρία-Σάμος, με την προσθήκη των λιμανιών της Πάρου και της Νάξου, τα πράγματα έσφιξαν κατά πολύ. Δηλαδή λιγόστεψαν οι θέσεις που αναλογούσαν σε Σάμο και Ικαρία, καθώς και Ι.Χ. και σε συνδυασμό με τα προβλήματα στην άλλη γραμμή, επικρατεί το απόλυτο μπάχαλο. Επίσης "περιέργως" οι θέσεις που μένουν για Ικαρία και Σάμο, είναι πάντα οι πιο ακριβές. Τα πρακτορεία λένε ότι δεν φταίνε γιατί αυτά τους δίνει η εταιρία από το on line σύστημα. Έλα όμως που αρκετές φορές ταξιδεύουμε (εκτός περιόδου αιχμής) και το πλοίο είναι μισοάδειο, ενώ στο πρακτορείο έχεις ακούσει την ατάκα, ότι έχει μείνει μια μόνο θέση στο σαλόνι της πρώτης θέσης και την έχεις πληρώσει φυσικά.
Τουριστική ανάπτυξη, σεβασμός του πολίτη, ειδικά του εργαζόμενου που θέλει να πάει διακοπές (και τις μοσχοπληρώνει), ποιότητα ζωής για τους νησιωτικούς πληθυσμούς, όλα αυτά ηχούν σαν κακόηχη φάρσα σε ένα κράτος που όλοι οι διαχειριστές του, κυβερνήσεις και υπουργοί, έχουν ναυαγήσει στο θέμα της πολιτικής για την ακτοπλοΐα. Εμείς όμως τί φταίμε?