Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Κυριακή 10 Απριλίου 2016

Quilombo Centro Cultural: Συλλογική πολιτιστική δράση και ρυθμοί στο πλευρό της κοινωνίας

 ...αναδημοσίευση από το http://www.ert.gr/quilombo-centro-cultural-sillogiki-politistiki-drasi-ke-rithmi-sto-plevro-tis-kinonias/...


Έχει σημαντική πολιτιστική δράση, αλλά συμμετέχει δίνοντας ρυθμό και σε κοινωνικές δραστηριότητες, όπως διαδηλώσεις υπέρ των προσφύγων, εκδηλώσεις Δήμων για διάσωση της ιστορικής μνήμης και άλλες πολλές παρεμβάσεις, που ο ρυθμός «παντρεύεται» με τις κοινωνικές ανησυχίες και διεκδικήσεις. Το ert.gr παρουσιάζει το Quilombo Centro Cultural.



-Πότε ιδρύθηκε το Quilombo Centro Cultural και ποια ανάγκη ήρθε να καλύψει;

-Το Quilombo  ιδρύθηκε το 2004 και στην σημερινή του τοποθεσία βρίσκεται από το 2010. Γεννήθηκε από την ανάγκη να δημιουργήσουμε συλλογικά μουσική εφορμώμενοι από το πνεύμα της Βραζιλιάνικης κουλτούρας. Σήμερα η ανάγκη για συνεργασίες και ζυμώσεις σε όλα τα είδη τέχνης και με στοιχεία από διαφορετικούς πολιτισμούς είναι ακόμα ζωντανή και απευθύνεται σε όλο το κοινωνικό  φάσμα αναδεικνύοντας την ποικιλομορφία της σύγχρονης κοινωνίας. Στην ομάδα ανήκουν όλοι όσοι θέλουν να προσφέρουν στον εαυτό τους τη δυνατότητα να πειραματιστούν με κάτι καινούργιο παρέα με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και με τη βοήθεια όλων μας.

-Ποιες είναι οι δραστηριότητές της ομάδας του Quilombo;

-Εκτός από την μπάντα και τις μουσικές δραστηριότητες, στο χώρο μας φιλοξενούνται σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες εργαστήρια θεάτρου και  χορού,  στα οποία μπορούν να συμμετέχουν όλοι αδιακρίτως. Παράλληλα διοργανώνονται πολυάριθμες εκδηλώσεις που δίνουν την ευκαιρία προβολής και επικοινωνίας σε δημιουργικές ομάδες καλλιτεχνών από όλη την Αθήνα που βρίσκουν σε μας τη δυνατότητα να εκφραστούν. Τέλος, ο χώρος μας προσφέρεται για ημερίδες, συζητήσεις, δημιουργικές συναντήσεις και πάρτι καθώς και για μουσικές συναντήσεις και είναι πάντα ανοιχτός σε κάθε νέα πρόκληση.

-Πώς λειτουργεί ο χώρος που στεγάζεται το Quilombo; 

-Το Quilombo Centro Cultural δημιουργήθηκε από την επιθυμία διεύρυνσης περισσότερων καλλιτεχνικών πεδίων και  πειραματισμών. Η πρόθεση ήταν ο χώρος που φιλοξενεί αυτές τις δραστηριότητες και αποτελεί τον πυρήνα της ομάδας να εκφράζει αυτήν την διάθεση για συλλογικότητες και τη γενικότερη πολιτική και αισθητική αντίληψη των Quilombo. Ο βιοτεχνικός χώρος της οδού Σερβίων που στεγάζει την ομάδα αντιπροσωπεύει ακριβώς τις προθέσεις της. Άνετοι και ευχάριστοι χώροι στο ισόγειο για συγκεντρώσεις και γιορτές, μεγάλοι σε επιφάνεια ηλιόλουστοι χώροι στον όροφο για εργαστήρια και πρόβες.

Η συγκρότηση διαφορετικών χωρικών μονάδων σε έναν κατά τα άλλα ενιαίο χώρο επιτρέπει τη μαζική συγκέντρωση και την απομόνωση ταυτόχρονα. Στα δύο διαφορετικά επίπεδα που λειτουργούν στο Quilombo Centro Cultural μπορούν να προγραμματιστούν παράλληλα εκδηλώσεις μαζικού χαρακτήρα, αλλά και κλειστά σχήματα εργαστηρίων χορού, θεάτρου και σεμιναρίων.

Όλες οι αίθουσες στο Quilombo Centro Cultural διατίθενται στα μέλη μας, σε φίλους αλλά και σε όλους τους ενδιαφερόμενους προκειμένου να φιλοξενηθούν καλλιτεχνικές και άλλες δραστηριότητες στο πλαίσιο της φιλοσοφίας που κινούνται οι Quilombo.

Quilombo-Street-Party__Anna-Kolkou
Quilombo-Street-Party__Anna-Kolkou

-Ποιοι είναι οι συντονιστές της ομάδας;

Ο διοικητικός πυρήνας της ομάδας αποτελείται από τη Νέλλη Πουλοπούλου και τον Στέφανο Κόρακα. Η Νέλλη Πουλοπούλου εργάζεται ως σκηνοθέτης, ηθοποιός, περφορμερ και παραδίδει μαθήματα σωματικού θεάτρου, αφροβραζιλιάνικου χορού και αυτοσχεδιασμού. Είναι απόφοιτος της  Δραματικής Σχολής Θεάτρου Τέχνης Κάρολου Κουν. Από το 1998 ασχολείται εντατικά με το σωματικό θέατρο πάνω σε τεχνικές Grotowsky και Odin Teatret. Ταυτόχρονα εμπλέκεται με την Αφροβραζιλιάνικη κουλτούρα και αρχίζει να ενδιαφέρεται για τα κοινά στοιχεία που υπάρχουν στις παραδόσεις των λαών σε σχέση με την τέχνη. Σπουδάζει κρουστά με το Ravi Magnifique, τον Marivaldo Paim και τον Marquinho Da Dona Geralda και Αφροβραζιλιάνικο χορό με το Zomo Massai και το DIASPORA cultural center στο Salvador της Βραζιλίας.

Από το 2002 οργανώνει και παρακολουθεί σεμινάρια Ιαπωνικού χορού Butoh με τον Atsushi Takenouchi με τον οποίο συνεργάστηκε σε δύο παραστάσεις. Το 2003 ίδρυσε την ομάδα «συν+εργασία» και έως το 2009 σκηνοθέτησε και χορογράφησε πολλές από τις παραστάσεις της ομάδας που παρουσιάστηκαν στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο βασικός άξονας της δουλειάς της είναι η ενσωμάτωσή του όρου ”παράδοση” στη σύγχρονη τέχνη. Οι παραστάσεις της διαφέρουν ως προς την μορφή τους αφού κύριο χαρακτηριστικό τους είναι ο συνδυασμός πολιτισμών και τεχνών.

Ο Στέφανος Κόρακας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977. Είναι πτυχιούχος του τμήματος κοινωνικής πολιτικής και κοινωνικής ανθρωπολογίας του Πάντειου Πανεπιστημίου. Εργάζεται ως μουσικοθεραπευτής. Με τη μουσική ασχολείται από τα εφηβικά του χρόνια αρχικά παίζοντας drums και αργότερα παραδοσιακά κρουστά στη σχολή του Μιχάλη Κλαπάκη. Ακολούθησε η γνωριμία με τον Ravi Magnifique που ήταν ο εμπνευστής της ίδρυσης ομάδας βραζιλιάνικων κρουστών στην Αθήνα. Έκτοτε, έχει ενταχθεί στο εργαστήρι του Ravi Magnifique και έχει παρακολουθήσει πολυάριθμα σεμινάρια των Marivaldo Do Paim, Marquinho da Dona Geralda, Giba -όλοι τους mestres των Βραζιλιάνικων κρουστών. Είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη των Quilombo. Στο Quilombo Centro Cultural έχει αναλάβει το συντονισμό του εργαστηρίου Samba Batucada ενώ διευθύνει την μπάντα σε όλες της τις εμφανίσεις.

-Ποιες είναι οι δραστηριότητες της μπάντας του Quilombo;

-Η μπάντα κρουστών Quilombo απαρτίζεται από ένα πολυπληθές σύνολο ατόμων -με κατώτερο όριο αυτό των δώδεκα ατόμων- που παίζουν ταυτόχρονα διαφορετικά κρουστά και δίνουν ένα εκρηκτικό μουσικό αποτέλεσμα σε Βραζιλιάνικους ρυθμούς (Samba Batucada και Samba Reggae).

Αναπόσπαστο κομμάτι της μπάντας είναι η χορευτική κίνηση των μουσικών αλλά και η δυνατότητά τους να μετακινούνται εν ώρα παιξίματος προσφέροντας ένα εντυπωσιακό οπτικό-ακουστικό θέαμα.
Η ένταση των κρουστών είναι από μόνη της αρκετή ώστε να μην χρειάζεται ηχητικός εξοπλισμός ή οποιαδήποτε άλλη υποδομή.

Εδώ είναι σημαντικό να πούμε ότι η μπάντα πολλαπλασιάζει τα μέλη της ανοίγοντας κάθε χρόνο τον Σεπτέμβρη ένα καινούργιο τμήμα για όποιους ενδιαφέρονται να μάθουν αυτό το είδος μουσικής αλλά και να ενταχτούν στην ομάδα χωρίς να υπάρχει κάποιο προαπαιτούμενο μουσικής γνώσης. Τα όργανα επίσης διατίθενται από μας. Θεωρούμε σημαντικό αλλά και απαραίτητο συστατικό το ομαδικό πνεύμα και το να αγαπάς αυτό που κάνεις.

Οι Quilombo απαρτίζονται από ερασιτέχνες μουσικούς και όλοι μαζί ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες  συμμετέχουμε σε διάφορες εκδηλώσεις ιδιωτικού χαρακτήρα (Festival, Events, κ.λπ.) όπως και στηρίζουμε πολλές δράσεις πολιτών κοινωνικού χαρακτήρα.


Quilombo-Band_Φωτό-Έλενα-Τερέζα-Δεδάκη
Quilombo-Band_Φωτό-Έλενα-Τερέζα-Δεδάκη

-Ποια προγράμματα εξελίσσονται εκτός της μπάντας;

-Εκτός από τις δραστηριότητες της μπάντας στο Quilombo μπορεί κάποιος να έρθει για να συμμετέχει σε εργαστήρια που γίνονται συνήθως μία ή δύο φορές της εβδομάδα. Επίσης  στο Quilombo Centro Cultural μπορεί κανείς να παρακολουθήσει παραστάσεις μουσικής, θεάτρου χορού, συναντήσεις αυτοσχεδιασμού, φεστιβάλ, ημερίδες, jam και πολλά άλλα, αρκεί να ενημερώνεται από to site μας www.quilombo.gr ή τη σελίδα μας στο facebook Quilombo Centro Cultural. Ακολουθεί λεπτομερής περιγραφή των εργαστηρίων.
Αφροβραζιλιάνικα Κρουστά
Η Samba Reggae είναι ένα πολύ δημοφιλές είδος βραζιλιάνικης μουσικής και όπως το όνομα υποδηλώνει, είναι ένα αμάλγαμα Βραζιλιάνικης και Τζαμαϊκανής μουσικής. Το είδος αυτό εμφανίστηκε στη Bahia της βόρειας Βραζιλίας, την δεκαετία του 1970 σε μια περίοδο που οι κοινότητες των μαύρων σε διάφορες ηπείρους οργανώθηκαν και συσπειρώθηκαν προκειμένου να διεκδικήσουν τα κοινωνικά και πολιτικά τους δικαιώματα. Ήταν προφανές ότι το πολιτικό μήνυμα των τραγουδιών της Reggae και ιδιαίτερα του Bob Marley έδρασε καταλυτικά προς αυτήν την κατεύθυνση. Τα δύο πιο γνωστά σχήματα ή “afrobloco” όπως ονομάζονται (μουσικά μπλοκ), είναι αυτά των IleAye και των Olodum και εδραίωσαν την παρουσία των αφροβραζιλιάνων στα Καρναβάλια του Salvador, στα οποία μέχρι εκείνη την εποχή κυριαρχούσε η παραδοσιακή Samba και στα οποία οι ίδιοι δε συμμετείχαν.

Από τότε μέχρι σήμερα έχουν δημιουργηθεί πολυάριθμες μπάντες και το είδος αυτό της Samba Reggae έχει εξαπλωθεί σε πολλές χώρες. Από μουσικής πλευράς, η Samba Reggae διαφοροποιείται ως προς τα όργανα και σε γενικές γραμμές ως προς την ταχύτητα από την Samba Batucada. Τα ρυθμικά στοιχεία δε, αποτελούνται από παραδοσιακούς βραζιλιάνικους ρυθμούς, καθώς και αφρικάνικους, κουβανέζικους και φυσικά reggae ρυθμούς!
Η Batucada (κυριολεκτικά σημαίνει «παλμός») αποτελεί υπό-είδος της Samba, που γεννήθηκε στο Riode Janeiro στις αρχές του 20ου αιώνα μέσα από τη μίξη τριών πολιτισμών: του Αφρικανικού, του Πορτογαλικού και του Ινδιάνικου. Παίζεται με παραδοσιακά βραζιλιάνικα κρουστά όπως: Caixa, Tamborim, Surdo, Repique, Cuica, Pandeiro, Agogo, Chocalio, Reco-Reco. Μια ομάδα κρουστών SambaBatucada ονομάζεται «Batteria» και μπορεί να φτάσει σε πλήθος μέχρι και αρκετές εκατοντάδες άτομα!

Όλοι μαζί οι μουσικοί παίζουν συγκεκριμένους ρυθμούς που συνδυάζονται για να μας δώσουν τελικά τον ρυθμό της SambaBatucada και των παραλλαγών αυτής. Στη Βραζιλία η Samba Batucada μαγνητίζει το ενδιαφέρον όλου του κόσμου ανεξαρτήτως κοινωνικής τάξης και καταγωγής. Για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα ωστόσο, αποτελεί διέξοδο από τη φτώχεια, την εξαθλίωση και την εγκληματικότητα.
Συντονίζουν οι: Στέφανος Κόρακας ,Κώστας Κάππος, Φλώρα Χατζή και Δημήτρης Βαρβιτσιώτης.

Σωματικό Θέατρο
Ο σκηνικός χώρος είναι μια πλατφόρμα όπου καθετί που βρίσκεται μέσα της μεγεθύνεται και ξεκαθαρίζει. Ο χώρος, ο χρόνος, ο θεατής και το αντικείμενο συνδιαλέγονται με τον ηθοποιό. Ο διάλογος αυτός είναι συνεχώς καινούργιος, απρόβλεπτος και η προσπάθεια να είναι ενδελεχής, καθιστά την πρακτική και την έρευνα του ηθοποιού αναγκαία.
Το εργαστήριο είναι μια ανοιχτή πρακτική πάνω σε βασικές τεχνικές σωματικού θεάτρου και εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζονται στον αυτοσχεδιασμό και τη σύνθεση. Σημεία αναφοράς: Σκηνική αντίληψη και φυσική παρουσία, ρυθμός, βίωμα, φωνή, κείμενο-λόγος. ζωντανή μάσκα-χαρακτήρας.

Το μάθημα αποτελείται από τρία μέρη
Ζέσταμα.
Στρέφω τη ματιά στον εαυτό μου. Ερευνώ.Πως είμαι αυτή τη στιγμή; Τι ανάγκες έχω; Τι σκέφτομαι; Επιστρέφω στον τόπο εκκίνησής μου. Αφήνομαι να επηρεαστώ. Αφήνομαι να ξεχαστώ.
Πρακτική άσκηση.
Μια προσωπική γλώσσα γεννιέται. Επιστρέφω στην πηγή που γεννά τους χιλιάδες υποκριτικούς εαυτούς μου. Κάθε κίνηση, κάθε στάση γεννά χαρακτήρα. Κάθε σύσπαση του προσώπου γεννά ιστορία. Παρατηρώ. Γίνομαι ταυτόχρονα ο παρατηρητής και το παρατηρούμενο.
Σύνθεση.
Δημιουργώ την προσωπική μου ιστορία. Ο ρυθμός φτιάχνεται από μένα και το χρόνο. Από μένα και τους άλλους.
Το μάθημα αφορά κυρίως ηθοποιούς χορευτές , περφόρμερ και φοιτητές δραματικών σχολών.Είναι επίσης ανοιχτό σε όλους όσους θέλουν να ερευνήσουν τη διαδικασία και να δοκιμάσουν να εκφραστούν μέσω του σωματικού θεάτρου.
Συντονίζει η Νελλη Πουλοπούλου

Αφρικάνικος χορός
Οι καθημερινές εργασίες στην Αφρική είναι συνυφασμένες με τον χορό και τον ρυθμό. Όλα είναι ρυθμός. Ο ήχος του κρουστού που συνδέεται αμεσα με τον χτύπο της καρδιάς, η επαφή των γυμνών πελμάτων με τη γη, η εναλλαγή ταχυτήτων και το άνοιγμα του στέρνου είναι κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά του αφρικάνικου χορού που ενώ μας γυμνάζουν και διασκεδάζουν, παράλληλα μας φέρνουν πιο κοντά στις ρίζες μας και στους ίδιους μας τους εαυτούς. Το εργαστήριο γίνεται δύο φορες την εβδομάδα εκ των οποίων μια φορά με συνοδεία ζωντανής μουσικής και περιλαμβάνει:
• Ζέσταμα
• Μεμονωμένες κινήσεις
• Χορογραφία-τραγούδι
• Αποθεραπεία
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν χορογραφίες από τη Δυτική Αφρική και κυρίως από τη Γουινέα. Μπορεί να παρακολουθήσει ο καθένας ανεξαρτήτως προηγούμενης εμπειρίας με το χορό.
Συντονίζει η Βιβή Κάππα

Σύγχρονος Χορός
Eργαστήριο σύγχρονου χορού με την Ανδρονίκη Μαραθάκη στο Quilombo Centro Cultural. Οι συναντήσεις είναι ανοιχτού επιπέδου και αφορούν όποιον επιθυμεί να συντονίσει τον εαυτό του με την κίνηση του ανθρώπινου σώματος στο χώρο και στο χρόνο.
“Δημιουργώντας κατάλληλες συνθήκες για να μην σκέφτομαι πριν, αλλά εν κινήσει, και αποκρυπτογραφώντας σιγά σιγά το πώς αντιδρώ και δρω σε κινητικά ερεθίσματα, γίνεται μία προσπάθεια ανάλυσης της αντίληψης και της κιναισθητικής αίσθησης. Διατηρώντας αυτήν την υψίστης σημασίας εγρήγορση και αυτό το συντονισμό κίνησης και σκέψης, δίνονται χορογραφημένες και αυτοσχεδιαστικές συνθήκες που στόχο έχουν την ενδυνάμωση, την ευελιξία, την συντονισμό της κίνησης και της ανάσας, και τον εμπλουτισμό του κινησιολογικού λεξιλογίου. Έμφαση δίνεται στην μελέτη της μηχανικής του ανθρώπινου σώματος, στη ροή της κίνησης, και στην αιτία που κινούμαι.
Τι τελικά μας εκκινεί παραμένει ερώτημα για μένα αναπάντητο.
Σας περιμένω,
Ανδρονίκη”

Yoga
Η λέξη Γιόγκα στα Σανσκριτικά σημαίνει ένωση. Αυτή η ένωση στοχεύει στο να φέρει τις διάφορες σωματικές λειτουργίες σε τέλειο συντονισμό ώστε να εργάζονται για το καλό όλου του σώματος. Σε ένα πιο πρακτικό επίπεδο η Γιόγκα είναι ένα μέσο για την εξισορρόπηση και την αρμονία του σώματος, τον νου και των συναισθημάτων.
Η Γιόγκα προσφέρει εκγύμναση σε όλο το σώμα, σταδιακό έλεγχο της αναπνοής καθώς και μια εναλλακτική μορφή θεραπείας σε παθήσεις όπως, άσθμα, διαβήτης, παθήσεις του πεπτικού συστήματος, stress και άλλες ασθένειες χρόνιας φύσης, όπου η μοντέρνα επιστήμη δεν έχει πετύχει. Για τους περισσότερους ανθρώπους η Γιόγκα είναι απλά ένα μέσο για τη διατήρηση της υγείας και της ευεξίας σε μια αυξανόμενα στρεσογόνα κοινωνία.
Συντονίζει η Νατάσσα Πουλοπούλου

Quilombo-band_reggae-festival
Quilombo-band_reggae-festival


Capoeira
Capoeira: σώμα, πνεύμα και ψυχή σε τέλεια αρμονία
Η capoeira είναι μια πλούσια μορφή πολιτιστικής τέχνης, που γεννήθηκε και εξελίχθηκε στη Βραζιλία πριν τετρακόσια χρόνια από τους Αφρικανούς σκλάβους ως μηχανισμός αυτοάμυνας, πολιτιστικής αντίστασης και διατήρησης της ταυτότητας. Στις μέρες μας η capoeira συχνά περιγράφεται ως πολεμική τέχνη. Όμως η μεγαλοπρεπής αυτή μορφή τέχνης είναι πολλά περισσότερα καθώς ενσωματώνει στοιχεία μάχης, χορού, αυτοέκφρασης, παιχνιδιού, μουσικής, τραγουδιού και τελετουργίας.
Είναι ένας υπέροχος τρόπος να βιώσει κανείς συναισθηματική ισορροπία, να καταπολεμήσει το στρες, την κατάθλιψη και να περιορίσει τα αδύνατα σημεία του (άγχος, φόβο, ανασφάλεια και χαμηλή αυτοεκτίμηση). Η capoeira αποτελεί ένα θαυμάσιο μηχανισμό για κοινωνική ένταξη και ολοκλήρωση, καθώς οι άνθρωποι μαθαίνουν να επικοινωνούν μεταξύ τους και με τον υπόλοιπο κόσμο.
Συντονίζει ο Contra–Mestre Paulinho

Pilates
“Είμαστε όσο νέοι, όσο νέα είναι η σπονδυλική μας στήλη”.
Μία από τις φράσεις του Joseph Pilates που λόγω του σύγχρονου καθιστικού τρόπου ζωής γίνεται τόσο επίκαιρη.
“The Art of Contrology”, όπως αρχικά ονόμασε την μέθοδο του, είναι μια ολιστική βιωματική μέθοδος εκγύμνασης που προκαλεί πλήρη συντονισμό μυαλού, σώματος και πνεύματος, αυξάνοντας την κινητική συνειδητότητα και την μυική αυτογνωσία.Μερικά από τα οφέλη της είναι η σωστή στάση σώματος, η αύξηση της αναπνευστικής ικανότητας και της κυκλοφορίας του αίματος, η ενδυνάμωση του κορμού και των αρθρώσεων, η αύξηση της ισορροπίας, της ευλυγισίας και του ελέγχου της κίνησης, προσφέροντας παράλληλα ψυχική ηρεμία και χαλάρωση. Αντιμετωπίζει το σώμα σαν σύνολο, χωρίς να το καταπονεί ασύμμετρα, πάντα σε αρμονία με το πνεύμα.

Όλα αυτά την καθιστούν ιδανική για αθλητές, χορευτές αλλά και για άτομα με χαμηλό επίπεδο φυσικής κατάστασης. Ακόμα και σε περιπτώσεις με μυοσκελετικά προβλήματα, μπορεί να προσφέρει ενδυνάμωση και κίνηση χωρίς πόνο.
Η εκπαίδευση της διεθνούς φήμης ακαδημίας BASI Pilates ενσωματώνει την κλασική μέθοδο με όλες τις σύγχρονες επιστημονικές γνώσεις, πιστεύοντας ότι η ευεξία είναι προϋπόθεση της ευτυχίας.
Συντονίζει ο Γιάννης Καρτίμπελης

Εκδηλώσεις Μπλόκου Καλογρέζας 2015
Εκδηλώσεις Μπλόκου Καλογρέζας 2015

Μεταμόρφωση: Σεμιναριακός κύκλος Σωματικού Θεάτρου
β΄ κύκλος μαθημάτων Σωματικού Θεάτρου με θέμα τη Μεταμόρφωση
Συνεχίζοντας την έρευνά μας στους κώδικες και τρόπους έκφρασης του Σωματικού Θεάτρου, στον β’ κύκλο μαθημάτων με θέμα τη Μεταμόρφωση, προσθέτουμε τη χρήση κειμένου και ερευνούμε τη χρήση του σε σχέση με τη σκηνική σωματικότητα και παρουσία.
Το μάθημα αποτελείται στο πρώτο μέρος από ασκήσεις ζεστάματος, αναπνοής και εκφραστικής κίνησης, για να περάσει στον αυτοσχεδιασμό, ομαδικό και προσωπικό. Η έρευνά μας επικεντρώνεται στη σωματική και φωνητική έκφραση, το παιχνίδι, το άνοιγμα των αισθήσεων, την οργανική κίνηση, την εγρήγορση, τη δράση – αντίδραση.
Θα ερευνήσουμε το θέμα της Mεταμόρφωσης μέσα από διαφορετικές ποιότητες κίνησης και έκφρασης, εμπνευσμένες από στοιχεία της φύσης, αρχετυπικούς μύθους και προσωπικό υλικό (κείμενα, φωτογραφίες και άλλα).

Στο τέλος του σεμιναρίου ακολουθεί μοιρασιά της έρευνάς μας με το κοινό.
Οι άξονες της έρευνας είναι:
– πώς χτίζεται η σκηνική παρουσία;
– τι είναι η τεχνική και ποιoς ο ρόλος της;
– από πού αντλώ ενέργεια και έμπνευση κατά τη δημιουργική διαδικασία;
– τι σημαίνει μεταμόρφωση επί σκηνής ; πώς σωματοποιείται;
– τι σημαίνει ρισκάρω στη σκηνή;
– πώς επηρεάζει η σωματικότητα τη χρήση του κειμένου; και αντίστροφα, πώς πληροφορεί το κείμενο τη σωματικότητα;
Το μάθημα έχει βιωματικό χαρακτήρα και προηγούμενη σχετική εμπειρία είναι χρήσιμη.
Απευθύνεται σε επαγγελματίες κι ερασιτέχνες ηθοποιούς, χορευτές, περφόρμερ, φοιτητές δραματικών σχολών και σε όσους θέλουν να πειραματιστούν και να ερευνήσουν τη σωματική και φωνητική σκηνική έκφραση.
Συντονίζει η Ρόζα Προδρόμου.

Αντιρατσιστική διαδήλωση 19 Μαρτίου 2016
Αντιρατσιστική διαδήλωση 19 Μαρτίου 2016

Μουσικοκινητική για παιδιά προσχολικής ηλικίας
Από την αρχή του 2016, φιλοξενείται στον χώρο του Quilombo Centro Cultural το εργαστήρι μουσικοκινητικής για παιδιά προσχολικής ηλικίας (από 18 μηνών). Οι συναντήσεις είναι εβδομαδιαίες, κάθε Πέμπτη (Α Ομάδα: 18 μηνών- 3 ετών στις 18:00-19:00, Β Ομάδα: 3 ετών – 6 ετών, στις 19:15-20:15) στην αίθουσα ισογείου του Quilombo. Ο κύκλος διαρκεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου.

Επισημαίνουμε ότι οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν μαζί με τα παιδιά (Α ομάδα) και φέρουν την απόλυτη ευθύνη για την ασφάλειά τους κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.
Όσες και όσοι δεν έχετε έρθει ακόμη, σας περιμένουμε κάθε Πέμπτη. Η πρώτη φορά που συμμετέχει κάποιος στην παρέα μας είναι ΔΩΡΕΑΝ.
Το παιχνίδι μας αποτελείται κυρίως από ρυθμικές και κινητικές ασκήσεις, τραγούδια, μουσική ακρόαση και μουσική επένδυση-δημιουργία αλληλεπιδρώντας με στοιχεία δραματοποίησης, παραμυθιού, θεατρικού παιχνιδιού, ακόμα και με εικαστικές κατασκευές στοχεύοντας σε μια ολιστική προσέγγιση της αισθητικής παιδείας. Ταυτόχρονα συμβάλλει στην εξυπηρέτηση γνωστικών στόχων (μαθηματικές-χωροχρονικές και γλωσσικές έννοιες, ιστορία και πολιτιστικές δραστηριότητες) χωρίς όμως αυτοί οι στόχοι να είναι αυτοσκοπός.

Αφουγκραζόμαστε, μιμούμαστε, αναγνωρίζουμε και αναπαράγουμε ήχους γνωρίζοντας τον κόσμο της μουσικής μέσω της κίνησης και των αισθήσεων. Τραγουδάμε, χορεύουμε, γνωρίζουμε τα μουσικά όργανα και ανακαλύπτουμε νέους τρόπους παραγωγής ήχων κατασκευάζοντας τα δικά μας αυτοσχέδια όργανα. Επινοούμε παιχνίδια και κατανοούμε βιωματικά βασικά στοιχεία της μουσικής και του χορού, όπως ο ρυθμός, η μελώδία, η κίνηση, ο χρόνος, η αρμονία, αποφεύγωντας τη στείρα θεωρητική ενασχόληση με τις διάφορες μουσικές έννοιες. Παίζουμε, αυτοσχεδιάζουμε και μαθαίνουμε ο ένας απ’ τον άλλον ανεξαρτήτως δεξιοτήτων, ικανοτήτων ή μαθησιακών–κινητικών δυσκολιών.
Βασικές συνιστώσες των μουσικοκινητικών μας παιχνιδιών αποτελούν, η γνωριμία με το σώμα μας και η αλληλεπίδραση του με τον ηχητικό κόσμο και τα χωροχρονικά πλαίσια, η χρήση του σώματος σαν ηχητική πηγή, ηανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων (αδρή και λεπτή κινητικότητα) και η ανάπτυξη της προσοχής, της συγκέντρωσης και της μνήμης.

Δημιουργώντας ένα ασφαλές περιβάλλον για πειραματισμό και ελευθερία της σωματικής και αισθητικήςαυτοέκφρασης των παιδιών, για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και φαντασίας τους, την ψυχαγωγία, την ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και την προαγωγή της επικοινωνίας και της αυτοπεποίθησης, εισάγουμε τα παιδιά στον μαγικό κόσμο της μουσικής και της κίνησης.
Συντελεστές:
Βέρα Γιόλτζιτς-Σάκκη: νηπιαγωγός – χορεύτρια, πτυχιούχος ευρωπαικού π
ολιτισμού
Κατερίνα Αδαμάρα: παιδαγωγός – θεατροπαιδαγωγός και αφηγήτρια
Χοροθέατρο

Σ’ ενδιαφέρει ο χορός;
• Θέλεις να εκφραστείς με το σώμα σου;
• Σε κεντρίζει η συμμετοχή σε μια ομάδα χορού;
• Ενδιαφέρεσαι να συμμετέχεις διαδραστικά στη δημιουργία μιας παράστασης χοροθεάτρου;
Αν η απάντησή σου είναι «ναι»,
Μέχρι το τέλος Μαΐου και κάθε Πέμπτη βράδυ από τις 9:00 έως τις 11:00, η χορογράφος Μαρία Αλβανού ξεκινάει σεμινάριο χοροθεάτρου, στο χώρο του Quilombo Centro Cultural
Στόχος του σεμιναρίου είναι η κατάκτηση των δυνατοτήτων του σώματος και η ικανότητα να εκφράζεσαι μέσα από αυτό. Αποτέλεσμα του σεμιναρίου είναι η δημιουργία μίας παράστασης με τη συμβολή όλων των συμμετεχόντων.

Που απευθύνεται

Το σεμινάριο απευθύνεται σε άτομα που θέλουν να εκφραστούν με το σώμα τους, ανεξάρτητα από το αν διαθέτουν χορευτική εμπειρία ή μη. Η ίδια η δομή του σεμιναρίου, ο τρόπος με τον οποίο χτίζεται και η διαδραστική σχέση συντονίστριας και μαθητών, εξασφαλίζει την αρμονική συνύπαρξη ατόμων με διαφορετικές εμπειρίες.
Δημιουργία παράστασης χοροθεάτρου
Ένα σεμινάριο που αρχίζει και τελειώνει στο θεωρητικό επίπεδο είναι, ασφαλώς, σημαντικό. Ένα σεμινάριο, όμως, που έχει σαν στόχο τη δημιουργία παράστασης που θα παρουσιαστεί στο κοινό και η οποία διαμορφώνεται από όλους τους συμμετέχοντες, προκαλεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την παρακολούθηση, συμμετοχή και αποτελεσματικότητα των μαθητών, όπως μας έχει αποδείξει η μέχρι τώρα εμπειρία μας.
• το πρόγραμμα και τα βιογραφικά των συντονιστών των εργαστηρίων μπορείτε να τα βρείτε στο site του Quilombo www.quilombo.gr

P3150021
Εκδηλώσεις Μπλόκου Καλογρέζας 2015

-Το Quilombo είναι «κλειστό» σχήμα ή στη διάρκεια της διαδρομής της έχει προσθήκες και με ποια κριτήρια γίνονται αυτές;

Το Quilombo είναι ένα ανοιχτό σχήμα. Ανοιχτό σε νέους ανθρώπους, νέες ιδέες σχετικά με την καλλιτεχνική έκφραση. Στόχος μας είναι να παράγουμε και να προσφέρουμε τέχνη με επίκεντρο τον άνθρωπο. Να κάνουμε τον «άλλο» μέρος μας και να γίνουμε μέρος του. Αν θέλει να γίνει κάποιος μέλος του Quilombo, μπορεί απλώς να έρθει στο χώρο μας.

-Ποια είναι τα στοιχεία επικοινωνίας με την quilombo σε περίπτωση που κάποιος θελήσει να έχει μία επικοινωνία μαζί σας.
-Είναι τα ακόλουθα:
Quilombo Centro Cultural
Σερβίων 8 & Λ. Αθηνών 44
Ακαδημία Πλάτωνος
Τηλ.: 210 5227961, 6973212650 (Νέλλη Πουλοπούλου), 6938736307 (Στέφανος Κόρακας)
info@quilombo.gr
www.quilombo.gr
fb: Quilombo Centro Cultural

Συνέντευξη: Νάσος Μπράτσος