Ικαριώτες Πρόσφυγες στο Β Παγκόσμιο Πόλεμο Α μέρος

https://www.youtube.com/watch?v=C625SYZQJ9U

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

To Eργατικό Κέντρο Νομού Σάμου για τις συγκοινωνίες

ΕΡΓΑΤΙΚΟ  ΚΕΝΤΡΟ ΝΟΜΟΥ  ΣΑΜΟΥ
ΣΜΥΡΝΗΣ 2 -83100- ΣΑΜΟΣ  #  ΤΗΛ: 22730 27561 #  FAX: 22730 28440 #  E-MAIL: eksamou@otenet.gr
  Σάμος 27/5/2013        



                                                                     ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Κυβέρνηση και εφοπλιστές μαζί με την ιδιωτική «Ολυμπιακή», έχουν μετατρέψει τα νησιά μας σε όμηρους στις διεκδικήσεις τους για ακόμα περισσότερα κέρδη.

Σε αυτή την κατάσταση μας έχει οδηγήσει η πολιτική της απελευθέρωσης και της ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών και η άρση του cabotage.  Μια πολιτική που οδηγεί τα νησιά μας στην απομόνωση.
Ευθύνονται και όσοι πίστεψαν ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία θα μας λύσει αυτά τα προβλήματα και έβαζαν πλάτη για να περάσουν οι πολιτικές τους. Με αποτέλεσμα να βλέπουμε συνεχώς να χειροτερεύουν οι συγκοινωνίες με ότι αυτό συνεπάγεται.
Αντί για καθημερινά δρομολόγια, χειμώνα καλοκαίρι με φτηνά εισιτήρια από Σάμο για Πειραιά και στην υπόλοιπη Ελλάδα, φτάσαμε στο σημείο να έχουμε 3 δρομολόγια την εβδομάδα και το καλοκαίρι να έρχονται για 2 μήνες να κάνουν αρπαχτές.
Ποιος τους έδωσε αυτό το δικαίωμα? Μα οι νόμοι που ψηφίζουν.
Σήμερα σταματάει στο Καρλόβασι αύριο θέλουν να σταματάει στη Σύρο.
Δεν τους έφτασαν όλα όσα τους δίνει η κυβέρνηση με την απελευθέρωση και την άρση του cabotage. Επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, αφορολόγητα καύσιμα, μείωση μισθών, κατάργηση οργανικών συνθέσεων (λιγότεροι ναυτεργάτες και μεροκάματα δηλαδή). Ιδιωτικοποίηση λιμανιών και αεροδρομίων.  Τα θέλουν όλα. Να βάζουν καράβια και αεροπλάνα όποτε εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους, με πανάκριβα εισιτήρια.
Η όποια αντιπαράθεση για το που να πιάνει το καράβι, στο Βαθύ η στο Καρλόβασι, είναι αποπροσανατολιστικό και ρίχνει νερό στο μύλο των συμφερόντων των εφοπλιστών και της κυβέρνησής τους. Το ζήτημα δεν είναι τοπικιστικό και άρχισαν όλοι να προσπαθούν να βγάλουν ακατάλληλα τα λιμάνια, ο καθένας το ‘’δικό του’’. Αυτή η στάση είναι διασπαστική και στο τέλος ενάντια στα συμφέροντα όλου του Σαμιακού Λαού.
Στο δίλημμα που έβαλαν οι εφοπλιστές. Βαθύ η Καρλόβασι?. Εμείς τους βάζουμε το εξής δίλημμα:
Τα συμφέροντα των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων η των εφοπλιστών?.
Ξεχνάμε ότι παλιότερα είχαμε 3 καράβια και καθημερινά δρομολόγια?. Υπήρχαν μέρες που έφευγαν και 2 καράβια από το νησί. 
Καλούμε   τους  εργαζόμενους  και τα άλλα λαϊκά στρώματα και τους φορείς τους,  να συμβάλουν στο δυνάμωμα της κοινωνικής συμμαχίας για ανάπτυξη αγώνων, που θα βάζουν φρένο σε αυτή την ασυδοσία των εφοπλιστών στη θάλασσα και στον αέρα. Αγώνων για να ανατρέψουμε αυτή την πολιτική που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλίων και όχι τα συμφέροντα των φτωχών λαϊκών στρωμάτων των νησιών μας, (των  εργατών των αγροτών, των αυτοαπασχολούμενων, της νεολαίας και των φοιτητών).
Αγώνων για ριζικές αλλαγές, για την αντιμετώπιση των οξυμμένων προβλημάτων των εργαζόμενων και των λαϊκών στρωμάτων (εξασφάλιση μόνιμης σταθερής εργασίας με  αξιοπρεπή μισθό και σύνταξη, δωρεάν υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας, στήριξη της αγροτιάς, η ανάπτυξη του τουρισμού, επίλυση του συγκοινωνιακού προβλήματος,  αντιμετώπιση των προβλημάτων ενεργειακής επάρκειας, υδροδότησης, των αναγκαίων υποδομών). Απαιτούν ανάπτυξη που θα έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι το κέρδος των μονοπωλίων. Σ’ αυτή την κατεύθυνση μπορούν να  αξιοποιηθούν οι φυσικοί πόροι και οι πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες  για να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες της λαϊκής οικογένειας.


ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ

§   Ενιαίος, δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών  και γενικότερα του λαού μας και όχι το κέρδος των εφοπλιστών.
§   Πλοία σύγχρονα και ασφαλή, αξιοποιώντας και διεύρυνση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, που θα υπηρετεί πρώτα και κύρια τις κοινωνικές ανάγκες, για θαλάσσιες μεταφορές, με διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα (ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση)  και βελτίωση – κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους. Όχι στην άρση του Καμποτάζ.
§   Απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση (ακτοπλοϊκή και αεροπορική) των νησιών μας μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.
§   Ουσιαστική μείωση των ναύλων μεταφοράς επιβατών – οχημάτων – εμπορευμάτων, χωρίς η μείωση να αντισταθμιστεί με επιδοτήσεις, ή με άλλους τρόπους, στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Κατάργηση των φόρων στα αεροδρόμια και λιμάνια.
§    Δωρεάν εισιτήρια για τους άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχοι, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, ΑΜΕΑ).
§   Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων ορισμένων νησιών – με ευθύνη του κράτους – που σήμερα είναι  σε απαράδεκτη κατάσταση.
§   Καμία παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.
§   Κατάργηση των νόμων για την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης. Άμεση, έκτακτη χρηματοδότηση για τις ανάγκες των ΑΕΝ, επαναφορά της σίτισης, της κάρτας μειωμένου εισιτηρίου (πάσο) των σπουδαστών και εξασφάλιση της ναυτολόγησης για τα εκπαιδευτικά ταξίδια. Βελτίωση των όρων εκπαίδευσης των ναυτικών ΕΠΑΛ, κάλυψη όλων των υλικοτεχνικών υποδομών.
§   Πάλη για ένα ενιαίο δημόσιο φορέα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, ο οποίος θα στηρίζει και θα συνεργάζεται με τους αντίστοιχους φορείς στις μεταφορές, στην ενέργεια, στην μεταποίηση. Για να εξασφαλιστεί η πλήρης σταθερή εργασία, η προστασία του περιβάλλοντος, η υγεία των εργαζομένων, η κάλυψη των αυξανόμενων λαϊκών αναγκών, με κεντρικά σχεδιασμένη χρησιμοποίηση και ανάπτυξη των σημερινών υποδομών των ναυπηγείων.



 Η Διοίκηση